Verkoop tabaksproducten belangrijke speerpunt Bruna

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Bruna
De verkoop van tabaksproducten is een speerpunt voor de formule Bruna. Dat zegt Bruna-directeur Hans Gelauff in Tabak&Gemak. Volgens Gelauff is de tabaksverkoop in alle Bruna-winkels goed voor 40 miljoen euro omzet op jaarbasis. Dat bedrag is bovendien sterk groeiende waardoor tabak een belangrijke categorie is voor de formule.

Volgens Gelauff worden er momenteel gesprekken gevoerd met diverse fabrikanten om centrale afspraken te maken over de tabaksverkoop. Per 1 september 2009 heeft Bruna zelf een category manager tabak aangesteld om dit in goede banen te leiden. Voor Bruna vormt tabak nog niet de grootste omzetgroep. Als gekeken wordt naar de opbrengst per strekkende meter, dan staan de tijdschriften nog altijd bovenaan. Daarna volgen de tabaksproducten.

Hoewel Gelauff gelooft in meerwaarde door tabak worden Bruna-ondernemers niet verplicht tabak te verkopen. Een aantal ondernemers is pertinent tegen de verkoop van tabaksproducten in hun Bruna. Bruna legt deze ondernemers de verkoop dan ook niet op, maar wijst wel op het genereren van extra traffic in de winkel. Bruna heeft nu 370 vestigingen in Nederland. Gelauff, die op 31 maart 2010 stopt als Bruna-directeur, wil in 2012 met een uitloop naar 2013 500 winkels hebben. Dat is volgens hem het maximum voor Bruna.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief │ voor al uw franchisenieuws.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3