Vernieuwing Wereldwinkel-formule

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

WereldWinkel

Wereldwinkel wil haar dalende cijfers een halt toeroepen. Door te investeren in een landelijke webshop en een nieuwe winkelformule moet de formule weer winstgevender worden.

Er wordt een omzetdaling verwacht naar 17 miljoen euro, ten opzichte van 19 miljoen euro in 2012. Huub Jansen, directeur Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, meent dat dit komt door het veranderende koopgedrag van consumenten en de crisis. “Het is hard werken om de omzet op peil te houden. In die zin zijn we net als elke andere winkelketen.” Reden om in te zetten op een landelijke uitstraling, al zal de gebruikelijke lokale aanpak niet geheel verdwijnen. “Onze sport is om een retailketen te zijn zonder een strakke formule, maar met veel lokale vrijheid. Dat is voor veel winkeliers ook het leuke ervan: kijken waar lokaal behoefte aan is en daarop inspelen.” Het stijgend aantal verkooppunten van fairtrade producten is ook niet meteen voordelig voor de Wereldwinkels, al heeft Jansen daar geen probleem mee: “Wij zijn een idealistische winkelketen. Wij willen dat fairtrade groeit voor de producenten, dat hoeft niet via onze winkels. We zijn er trots op dat fairtrade een begrip is geworden. Je werkt met elkaar aan een mooie wereld.”

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class