Welkoop verwacht miljoenen omzetgroei uit omnichannelstrategie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

2016 moet het jaar worden waarin franchiseformule Welkoop ‘omnichannel wordt’. Het proces begon in vijf winkels om te testen en sinds deze week zijn er honderd vestigingen aangesloten op het nieuwe omnichannel-kanaal. De ‘drie harten’ die in dit systeem kloppen zijn transactiedata, klantdata en productdata. “Hiermee realiseren we in 2016 een paar miljoen euro extra omzet. En dat verdubbelen we elk volgend jaar weer”, aldus Paul Burger, ceo van moederorganisatie Agri Retail in RetailTrends 1.

Welkoop heeft in het verleden een webshop gehad, maar werd in 2013 weer uit de lucht gehaald. Nu wordt online volledig geïntegreerd in de formule. Johan van de Werken, manager e-commerce bij Agri Retail, is het aanspreekpunt voor omnichannel en leidt een speciale afdeling die de transformatie van het bedrijf tot omnichannelorganisatie verzorgt. “Het is belangrijk dat we dit doen vanuit de kracht van het merk”, aldus Burger. “Onze deskundigheid op het gebied van tuin en dier in de winkels, vertalen we door naar online.”

De integratie van online opent nieuwe markten waar Welkoop nog geen winkels heeft. Bestaande Welkoopwinkels kunnen hun verzorgingsgebied uitbreiden met nieuwe afhaalklanten die de webshop weten te vinden.

Lees hier het hele artikel.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class