Zelfs Google doet aan offline marketing

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Google heeft voor haar nieuwe marketingcampagne ook gebruik gemaakt van lokale offline reclame. Google biedt ondernemers vanaf 20 oktober tot eind december gratis online coaching aan in haar Digitale Werkplaats in Amsterdam. Google heeft SABMedia hier voor ingezet om de opdracht te realiseren in hartje Amsterdam.

Google’s Digitale Werkplaats is te vinden in het centrum van Amsterdam aan de Prinsengracht. “Een schitterende locatie en de eerste eigen Digitale Werkplaats die geheel in eigen stijl aangekleed kon worden. Deze primeur verdiende ook wel wat bijzonders qua buitenreclame.” vertelt Niels Rehe, algemeen directeur SABMedia.

“Deze opdracht voor Google was wel heel erg bijzonder!” aldus Niels Rehe. ”Google biedt ondernemers gratis online coaching aan in de Digitale Werkplaats. Zij verzorgen daar workshops over onderwerpen als het vergroten van je online vindbaarheid, omgang met social media etc. Deze pop-up stores verplaatsen steeds. Bureau voor Reuring, een communicatieadviesbureau waar wij mee samenwerken, verzorgt o.a. het concept, de venue, aankleding, pers etc. Zij schakelen ons in om via lokale media bekendheid te geven aan de Digitale Werkplaats. Wij deden dit eerder ook al in Den Haag en in Rotterdam.”

De tramhalte aan de Weteringsschans is verbouwd en heeft een 3D-signing op het dak geeft met een opvallende pijl de richting van de werkplaats aan. Daarnaast zet Google een lokale Abri-campagne in gericht op het centrum van Amsterdam in combinatie met een totaal bestickerde Tram. “Het was een fantastisch project om aan mee te werken, het laat zien dat lokale marketing voor elk bedrijf belangrijk is, of je nu een multinational bent of een zelfstandige ondernemer. Samen met onze partners, zoals in dit geval Bureau voor Reuring en JCDecaux, kunnen wij iedereen helpen goed vindbaar te zijn ” sluit Niels het gesprek af.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.