“Business in a box”, interview met oprichter van World Options

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Ulrik Topp is van Deense komaf en oprichter van het succesvolle World Options, specialist in transportdiensten voor het MKB. Topp heeft altijd gewerkt binnen de logistieke sector, onder andere als landenmanager Noorwegen bij TNT en als commercieel directeur bij DHL. Hij wilde weg uit die zakelijke wereld en dacht er aan om naar de ‘booming’ software industrie over te stappen. Dat vond hij echter zonde van alle kennis en ervaring die hij al zijn hele leven had opgedaan in de logistiek. Om deze reden bedacht hij iets voor zichzelf op te willen richten. Hier kwam het idee voor World Options uit voort.

World Options

World Options biedt een breed scala aan transportdiensten, waardoor zij altijd een passende oplossing hebben. Hiermee onderscheidt World Options zich duidelijk sterk van andere bedrijven in de branche. Topp: ‘Centraal staat ‘dedicated customer service’, bij ons staat de klant echt op nummer één. Dankzij de combinatie van een ijzersterk systeem en een geoliede back office zijn wij in staat om de klant 24/7 te bedienen en kunnen wij als geen ander maatwerk oplossingen leveren.

Waarom het interessant is om franchisenemer te worden bij World Options? Volgens Topp is het “a business in a box”, het is gemakkelijk om op te starten en er kan veel ondersteuning geboden worden waar nodig. Het bedrijf heeft een goede stroom van terugkerende inkomsten en ze vinden het ook belangrijk om te investeren in relevante technologie om te blijven verbeteren en steeds hun service te kunnen optimaliseren.

Franchisen bij World Options

World Options heeft op dit moment een groeiend netwerk met negen franchisevestigingen in Nederland. Wat zijn nu belangrijke kenmerken waar een  potentieel franchisenemer aan zou moeten voldoen? Topp vindt een aantal dingen heel belangrijk: “Het is hard werken, dus iemand moet hiermee om kunnen gaan. Ook is het belangrijk dat iemand optimistisch is en niet bang is om er op uit te gaan. Hiervoor kan een sales-achtergrond van grote waarde zijn. Het logistieke deel van het werk kunnen we aanleren en hierin kunnen we iemand goed ondersteunen, maar je diensten of jezelf verkopen…dat moet wel in je zitten”.

De toekomst

World Options legt nu de focus op Nederland en België en wil hierin een groter marktaandeel verkrijgen. Uiteindelijk is het doel om zo’n 25-30 franchisenemers in heel Nederland te hebben. Een stap voor volgend jaar zou uitbreiding zijn naar Duitsland en Frankrijk, verder in de toekomst ziet World Options ook groeikansen buiten Europa.

Wilt u meer weten over het ondernemerschap bij World Options? Klik hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class